Hepsiburada, Türkiye’nin 2024 alışveriş eğilimlerini açıkladı

Hepsiburada, Türkiye’nin 2024 alışveriş eğilimlerini açıkladı

Haber Giriş Tarihi:
Haber Güncellenme Tarihi:
newyorknews.com.tr

İSTANBUL, (DHA)- HEPSİBURADA, Türkiye’nin dört bir yanından verilen milyonlarca siparişi analiz ederek, 2024 yılına yönelik alışveriş eğilimlerini paylaştı. Bu yıl özellikle teknoloji, küçük ev aletleri ve moda kategorileri tüketicilerin en çok ilgi gösterdiği kategoriler oldu. Akıllı telefonlar, taşınabilir bilgisayarlar ve oyun konsolları satışlarda öne çıkarken, mutfaklarda airfryer ve kahve makineleri, temizlikte ise robot süpürgeler büyük talep gördü. 2024 yılında Hepsiburada’da en çok ‘iPhone 13’ ve ‘Stanley Termos’ aratıldı.Hepsiburada, milyonlarca siparişten yola çıkarak Türkiye'deki Akıllı teknolojilerden giyime, mutfak ihtiyaçlarından kişisel bakıma kadar birçok kategoriden milyonlarca ürünün incelenmesi ile 2024 yılına damgasını vuran alışveriş eğilimlerini paylaştı.KÜÇÜK EV ALETLERİ 2024'ÜN EN ÇOK TERCİH EDİLEN KATEGORİLERİNDENEv yaşamını kolaylaştıran küçük ev aletleri, bu yılın en çok tercih edilen kategorileri arasında yer aldı. Özellikle temizlikte, kullanıcıların tercihi robot süpürgelerden yana oldu. Mutfaklarda kahve makineleri ve fritözler pratik çözümler sunarken, buharlı ütüler ve hava temizleme cihazları ev konforunu artıran önemli ürünler olarak öne çıktı.TEKNOLOJİ ÜRÜNLERİ ZİRVEDE2024 yılında teknoloji, günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası olmaya devam etti. Özellikle akıllı telefonlar, oyun konsolları ve taşınabilir bilgisayarlar yılın en çok ilgi gören ürünleri arasında yer aldı. Akıllı saatler ve bluetooth kulaklıklar ise kullanıcıların popüler tercihleri arasında kalmayı sürdürdü.MODADA RAHATLIK ÖN PLANDATürkiye’nin moda tercihlerinde bu yıl rahatlık ön plandaydı. Spor ayakkabılar, saatler ve güneş gözlükleri aksesuar seçimlerinde öne çıkarken, tişört, kazak ve pantolon gibi temel giyim ürünleri yoğun talep gördü. Kişisel bakımda ise serumlar, güneş koruyucular ve saç bakım ürünleri dikkat çekti. Elektrikli diş fırçaları ve IPL cihazları, kullanıcıların bakım rutinlerinin önemli parçalarından biri haline geldi.TÜRKİYE’NİN E-TİCARET HARİTASI GENİŞLİYORE-ticaretin merkezi olan İstanbul, Ankara ve İzmir dışında, sırasıyla Bursa, Kocaeli ve Antalya en çok alışveriş yapan iller olarak öne çıktı. Hepsiburada’nın pazaryeri modelinde ise İstanbul, Ankara ve İzmir dışında en yüksek ciro yapan iller Çorum, Bursa ve Kayseri oldu.ALIŞVERİŞ AKŞAM SAATLERİNDE YAPILDITüketiciler, alışverişlerini belirli günlere ve saatlere yoğunlaştırdı. Kasım ayı, yılın en hareketli dönemi olurken, 11 Kasım'da en yüksek günlük trafik, sipariş sayısı ve ciro rakamına ulaşıldı. En fazla siparişin verildiği saat dilimi ise akşam 19.00 - 20.00 saatleri arasında kaydedildi. Özellikle pazartesi ve salı günlerinde alışveriş yoğunluğu dikkat çekti.EN ÇOK ARANAN ÜRÜNLER VE MARKALARHepsiburada'da 2024 yılında platforma gelen kullanıcılar tarafından en çok aratılan kelimeler arasında teknoloji ve günlük kullanım ürünleri öne çıkıyor.En çok aranan ilk 5 kelime arasında iPhone 13, listenin başında yer alıyor. Listenin ikinci sırasında outdoor dünyasında popüler olan Stanley termos, üçüncü sırada yenilikçi teknolojisiyle iPhone 15, dördüncü sırada ise LEGO yer alıyor. Listenin beşinci sırasında ise Apple Watch öne çıkıyor.